dimarts, 31 d’octubre del 2017

PRÀCTICA DE DIBUIX CIENTÍFIC: PLANTA AMB FLOR

A finals del mes d'octubre i seguint amb el dibuix descriptiu de formes naturals i objectes, hem treballat aquesta activitat de dibuix científic. Es tracta doncs d'un exercici de màxima descripció rigorosa. Amb aquesta proposta tanquem el dibuix descriptiu i durant el novembre treballarem el dibuix expressiu i interpretatiu per tal de desenvolupar la personalitat artística de cada alumne. Sense deixar de banda la pràctica de proves de selectivitat.

A classe vam treballar les diferències entre el dibuix artístic i científic, amb mostres de les dues especialitats. A la selectivitat ha sortit de forma més aviat secundària, però és una possible via professional que no podem desmerèixer. Aquest exercici de dibuix científic que tot just us presento suposa portar el dibuix del natural a la màxima expressió descriptiva, per tal d'explicar de forma gràfica i amb claredat, com és una planta, la seva tija, la seva fulla, la seva flor, els pètals, les diferents parts i les textures, amb el màxim detall possible. Aquest apartat ens permet treballar a classe la relació entre la biologia i el dibuix, i xafardejar la feina d'il.lustradors científics de l'APIC o estudiar el cas de Jordi Sabaté Pi i els seus dibuixos. També vam estar mirant una mica la història del dibuix científica a través d'imatges i d'exemples i vam veure les diferències entre el dibuix artístic inspirat en plantes i el dibuix científic. 

Per practicar aquesta manera de treballar vam realitzar una làmina de dibuix de plantes amb voluntat descriptiva i científica... Es va treballar durant 3 sessions, i cada alumne havia de portar una planta amb flor. A partir d'un estudi minuciós s'havia de descriure gràficament i amb el màxim rigor la tija, la fulla i la flor de la planta triada Aquests van ser els millors resultats:















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada